India & China - Yin si Yang-ul asiatic Gabriela Oprea

Gabriela Oprea
India & China - Yin si Yang-ul asiatic

Doua tari atat de diferite, dar care, vizitate intr-o singura excursie, au facut ca experienta sa fie una memorabila!

Am plecat in aceasta calatorie in luna septembrie 2018. Imediat ce am ajuns in India si am cunoscut tara si oamenii, am simtit ca parca sunt intr-o alta lume!

Nimic nu seamana cu India! India este complet diferita de tot ceea ce am vazut, de tot ceea ce stiam. De aceea este atat de fermecatoare. Pe mine, una, m-a cucerit! De la oamenii extrem de amabili si deschisi, mancarea delicioasa, strazile aglomerate si traficul haotic, la orasele colorate si unicitatea peisajelor, nu pot spune altceva decat ca merita din plin sa ajungi aici, aceasta avand mai mult decat obiective turistice, ceea ce ofera India este o experienta fara egal!

Poti gasi mancare stradala, suvenire, haine, localnicii incercand sa te convinga ca marfa lor este cea mai buna. Din peisaj, nu lipsesc nici maimutelele care isi vad cuminti de treaba lor. In New Delhi, poti gasi cele mai luxoase hoteluri, multe spatii verzi in care te poti relaxa si obiective turistice impresionante, precum Templul Akshardham - un superb templu hindus, Qutub Minar - prima si cea mai veche constructie islamica din India, Mausoleul lui Humayun - al doilea imparat al dinastiei mogule, Templul Lotus - lacasul de rugaciuni al cultului Baha’i, Muzeul lui Mahatma Ghandi - unde am aflat mai multe despre lupta lui Ghandi pentru independenta Indiei, Moscheea Jama Masjid - una dintre cele mai mari moschei din India, si impresionantul Templu Bangla Sahib Gurudwara - casa de cult Sikh.

Pot spune ca, in afara de obiectivele turistice vizitate, o experienta de neuitat a fost plimbarea cu ricsa in Old Delhi. Imi amintesc ca, in acele momente, m-am simtit ca intr-o proba din „The Amazing Race”, una dintre emisiunile mele preferate. In felul acesta, am putut sa fiu parte din viata de zi cu zi din Delhi, renuntand la pozitia comoda de a privi de pe geamul autocarului ceea ce se intampla in strada si fiind chiar acolo, in mijlocul strazii, printre masini, motociclete, ricse, oameni si animale, toate la un loc. Si traversarea strazii in India este o experienta! Si mancarea, de asemenea! Totul este deosebit si va asigur ca puteti intelege acest lucru doar daca va aflati acolo.

Dupa trei zile petrecute in New Delhi, am plecat plini de entuziasm catre Agra, unde se afla una dintre cele sapte noi minuni ale lumii, Taj Mahal, obiectivul cel mai important al calatoriei noastre. Mai intai, am vizitat mausoleul imparatului Itmad-ud-Daulah, denumit Baby Taj datorita asemanarii sale cu Taj Majal, ca apoi sa ajungem la magnificul simbol al dragostei eterne: Taj Mahal. Se spune ca atunci cand vezi prima oara acest impresionant mausoleu, realizezi ce inseamna cu adevarat dragostea. Multe persoane aleg sa viziteze India pentru a vedea acest obiectiv turistic atat de bine cunoscut si pot spune ca in realitate este mai impresionant decat in poze, deoarece iti transmite ceva deosebit. India are atat de multe de oferit si, cu siguranta, vor fi multe alte amintiri la fel de importante ca aceasta.

New Delhi, capitala Indiei, m-a uimit prin diversitate: de la centrul orasului unde bulevardele sunt largi si bine ingrijite la stradutele inguste, intortocheate, unde este o forfota continua.

De exemplu, am vizitat Fortul Agra, important monument al Patrimoniului Universal UNESCO, considerat cel mai important fort din India pentru ca aici au locuit marii moguli, acest obiectiv fiind unul dintre cele mai apreciate de catre turisti.

Este paradoxal faptul ca Agra, un oras care gazduieste asemenea obiective turistice, este un oras atat de sarac incat, in afara obiectivelor turistice, nu iti ofera prea multe de vazut.

Nu acelasi lucru se poate spune despre Jaipur, urmatorul oras vizitat, care este de o frumusete aparte. Jaipur este un oras vesel, zgomotos, ce iti incanta privirea prin cladirile lui roz. Am vizitat Amber Fort, un minunat exemplu de arhitectura Rajput, unde ne-am bucurat de niste privelisti incantatoare. Apoi, am vizitat City Palace, unde am descoperit un amestec surprinzator de arta traditionala Rajasthani si Mogul, si Jantar Mantar - un observator astronomic impresionant.

Dupa o saptamana petrecuta in India, a trebuit sa ne luam la revedere si sa pasim spre o alta destinatie, cu totul si cu totul diferita: China

Primul oras vizitat a fost Shanghai, facand astfel mai impresionanta trecerea intre cele doua tari. Un oras curat, modern, care vibreaza si fascineaza la fiecare secunda. Oamenii sunt mai reci, totul este ordonat, iar obiectivele vizitate te cuceresc prin grandoare.

Am vizitat Templul Statuilor de Jad ale lui Buddha care contine doua dintre cele mai renumite statui de jad ale lui Buddha din lume, apoi am descoperit Gradina Mandarinilor Yu, una dintre cele mai reprezentative constructii in stil chinezesc ce respecta conceptul arhitectural al dinastiei Ming. Am participat la o degustare de ceaiuri si am incercat sa intelegem mai bine obiceiurile acestui popor.

Spre seara, ne-am plimbat in renumitul Cartier Bund, dominat de cladiri vechi, construite in stilul arhitectural european. Cartierul Bund este si centrul financiar al orasului si se intinde pe malurile Raului Huangpu. Apoi am facut o plimbare pe Strada Nanjing, importanta artera pietonala, plina de magazine, fiind una dintre cele mai aglomerate zone de shopping din lume.

Din Shanghai, am plecat spre Xi’an cu trenul de mare viteza. Acest oras a fost una dintre vechile capitale ale Chinei, acum fiind capitala provinciei Shaanxi. Xi‘an este un oras cu o cultura si o istorie bogata, avand numeroase atractii turistice, una dintre ele fiind Armata de Teracota. Datand din anul 210 i.e.n si descoperita in anul 1974, Armata Soldatilor de Teracota a fost ingropata in acelasi timp cu primul imparat al dinastiei Qin. Am admirat imaginea impresionanta a miilor de soldati realizati in marime naturala, fiecare individ avand trasaturile sale proprii, in timp ce armurile sunt evidentiate in functie de rangul fiecaruia. Am continuat descoperirea orasului cu o incursiune in cartierul islamic, care inglobeaza cea mai mare comunitate de musulmani din China, o zona fascinanta unde am gasit mancare exotica si magazine de suvenire diversificate. Am vizitat Marea Moschee, cea mai mare din China, datand din secolul al XIV-lea.

Sigur ca dupa Xi’an, trebuia sa urmeze Beijingul, pentru a intregi astfel experienta aceasta minunata. Doar Marele Zid Chinezesc, una dintre cele sapte noi minuni ale lumii, ar fi putut sa ne mai impresioneze.

Am inceput turul Beijingului cu vizitarea Pietei Tian An Men, situata in inima orasului, chiar in fata Orasului Interzis, fiind si poarta de intrarea catre acesta. Am vizitat unul dintre cele mai importante obiective turistice din Beijing, imensul Oras Interzis, declarat monument al Patrimoniului Mondial UNESCO inca din 1987. Complexul este format din pavilioane, sali si gradini si aproximativ 10.000 de incaperi ce impresioneaza anual milioane de turisti. In continuarea turului nostru, am vizitat Templul Paradisului, o adevarata capodopera a arhitecturii Ming si una dintre cele mai fotografiate cladiri din lume datorita frumusetii si simetriei sale elegante, ca apoi sa descoperim Palatul de Vara din Beijing, edificat in 1750 si considerat o capodopera a artei chineze de amenajare a gradinilor.

In final, a venit si momentul cel mai asteptat, vizitarea celei mai grandioase constructii umane, Marele Zid Chinezesc, ce strabate partea de nord a orasului Beijing si opt provincii autonome ale Chinei, avand o lungime totala de aproximativ 20.000 de kilometri. Construit incepand din secolul al XIV-lea din piatra, caramida si pamant batatorit, cu o inaltime pe alocuri de zece metri, zidul a fost gandit ca o structura de aparare impotriva hoardelor mongole din nord. Pot afirma cu tarie ca merita sa pasesti o data in viata pe Marele Zid Chinezesc, fiind o experienta ce nu se poate compara cu nimic altceva, iar sectiunea zidului vizitata de catre noi, Mutianyu, are o frumusete aparte si marele avantaj de a fi mult mai libera decat alte sectiuni.

Pentru a ne lua ramas bun asa cum se cuvine, la ultima cina am savurat unul dintre cele mai faimoase preparate chinezesti, Rata Peking, intr-un restaurant elegant. Am parasit China cu un gust placut si cu amintiri pentru o viata intreaga!

Cele doua tari vizitate, India si China, nu doar ca mi-au placut, m-au impresionat si imi vor ramane mereu in minte, ci chiar au reusit sa-mi schimbe perceptia despre lume.

Multumesc, Eturia, pentru aceasta experienta!