Impresii Etiopia - noiembrie Florentina

Florentina
Impresii Etiopia - noiembrie

Atunci cand le vorbesti despre o vacanta, Etiopia nu este cu siguranta una dintre destinatiile care le-ar fulgera gandul oamenilor, in majoritatea lor. Pentru unii e greu si de pozitionat pe harta, ce sa mai vorbim de alte detalii!

De aceea, cand mi-am anuntat entuziasmata plecarea, m-am lovit de multe intrebari precum: "Dar pe unde vine?", "Si ce faci acolo, ai ce sa vezi?", "Nu e periculos?" - intrebari care s-au transformat usor, usor in exclamatii admirative si adaugarea Etiopiei pe lista locurilor de vizitat o data in viata! Cu peisaje greu de descris in cuvinte si de captat in fotografii in adevarata lor splendoare, aceasta tara te incarca pur si simplu de energie pozitiva si te face sa te deconectezi total de modul de viata obisnuit. Oamenii sunt zambitori, prietenosi si foarte curiosi, in special copiii.

Traiul lor de zi cu zi este unul foarte simplu, insa mi-au parut foarte constienti de importanta conservarii naturii, precum si mult mai implicati in comunitate. De cele mai multe ori, satele sunt o mare familie in care localnicii se ajuta unii pe altii cu orice este nevoie, de la bani la mancare sau la cresterea celor mici. Desi soselele sunt, din loc in loc, ocupate de capre sau vite in miscare, soferii dau dovada de o rabdare aproape de neinteles pentru noi, cei care abuzam de claxon cu fiecare ocazie. Din acest motiv, kilometrii au trecut mai greu in drumurile lungi, insa nu au fost deloc anosti.

Ghidul nostru a avut grija sa ne faca aceste calatorii si mai placute, cu mici opriri la localnici pentru o cafea si o paine facuta in casa de care o sa imi amintesc mult timp. De asemenea, nu ne lipseau niciodata bananele, le luam de la copii care apareau de nicaieri cu cosuri pline la orice oprire. Etiopia e tara in care le ai pe toate: natura, istorie, cultura si e incredibil ca inca nu este sufocata de turisti. Cu siguranta, lucrurile se vor schimba pentru aceasta bijuterie inca ascunsa a Africii, asa ca cel mai mult ma bucur ca am putut sa o vad acum, cand totul se simte mai autentic, mai "raw".

Am admirat spectaculoasele privelisti din Muntii Simien si am petrecut timp observand babuinii Gelada. Am urcat pana la cascada Nilului Albastru si m-am intors in timp plimbandu-ma prin Camelot-ul Africii, Gondar. Mergand desculta prin transeele si bisericile din Lalibela, cu diverse cantece ale slujbelor in curs rasunandu-mi in urechi, am simtit prin piatra rece efortul depus pentru realizarea a tot ceea ce vedeam, precum si valoarea spirituala si simbolica a sitului. Copiii m-au purtat de mana prin tribul Ari si apoi mi-au impletit parul.

Am facut injera, am vazut cum se prepara painea kocho din pulpa plantei ensete si am putut interactiona cu cei din Tribul Mursi, ale caror obiceiuri m-au fascinat si mi-au ramas intiparite in minte de acum multi ani, cand am vazut primul documentar despre ei si nu indrazneam sa visez ca ii voi avea vreodata in fata ochilor. Am incheiat calatoria cu o seara traditionala in Addis, unde am avut ocazia sa il cunoastem pe managerul companiei partenere, care ne-a oferit in dar cafeaua sa favorita si care nu a putut sa ne lase sa plecam fara sa degustam Tej, un vin local din miere (si ii multumim pentru asta!).

Ar mai fi multe de spus, dar e mai bine sa incurajez pe oricine sa isi traiasca propria experienta etiopiana pentru ca merita din plin! Ii multumesc ghidului nostru, Gabriel, care a tinut cont de dorintele noastre pe tot parcursul celor 11 zile petrecute impreuna, ne-a oferit informatii valoroase si a avut grija sa avem o vacanta de neuitat! Si bineinteles, multumesc, Cristina (Eturia), pentru ajutorul oferit in a pune la punct detaliile acestei calatorii unice!